» بیداری اسلامی ، مهمترین خواسته شهید مطهری
 
علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 10:57 ::  نويسنده : صادق

به گزارش سیاست ما، علی لاریجانی در هشتمین همایش حکمت مطهر با ابراز خرسندی از توجه به اندیشه‌ های شهید مطهری در چند سال اخیر و با  تاکید بر لزوم توجه به گفتار و توصیه‌ های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اندیشه‌ های شهید مطهری گفت: هرچند همه مدیران نظام به آرای این شهید بزرگوار تعلق خاطر دارند ولی این کافی نیست و باید بر اساس اندیشه‌های شهید مطهری به الگوی مناسبی از مدیریت برسیم و نواقص موجود را رفع کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم اندیشه‌های شهید مطهری در شکل‌گیری و پایه‌ ریزی مبانی نظام جمهوری اسلامی توجه به سرنوشت مسلمانان را از دغدغه‌های شهید مطهری برشمرد و گفت: عدالت، معنویت و آ‌زادی سه رکن فکری استاد مطهری است که باید به آن توجه کنیم.
لاریجانی افزود: از دیدگاه شهید مطهری آزادی وقتی تحقق می یابد که پشتوانه معنوی داشته باشد و در این صورت آزادی معنوی حرکت صحیح جامعه را تضمین می‌کند.
وی با اشاره به دیدگاه‌ های شهید مطهری درباره لیبرالیسم گفت: استاد با رد نظریه آزادی لیبرالیستی آن را تک بعدی می داند و معتقد است بر خلاف آزادی معنوی که باعث عمق‌بخشی و رشد جامعه می‌شود،لیبرالیسم در ادامه کار خود برای عدالت و آزادی محدودیت قائل می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی توجه به فطرت و استعدادهای بشری و ایجاد بستر مناسب برای بروز استعدادی بشری را از اصلی ترین مبانی فکری شهید مطهری در بحث عدالت و اجتماع دانست و اضافه کرد: از این دیدگاه جامعه ‌ای عدالت دارد که زمینه بروز استعدادها و فضای رقابت سالم در آن فراهم باشد.
لاریجانی در ادامه بیداری اسلامی در همه جغرافیای ملل مسلمان و نفی ناسیونالیسم غیرمنطقی را از دل ‌مشغولی‌ های اصلی شهید مطهری برشمرد و گفت: استاد همواره در بحث بیداری اسلامی از افرادی همچون کواکبی و سیدجمال ‌الدین اسدآبادی یاد می کرد و با به کارگیری واژه ملت واحده اسلامی همواره نگران اندیشه‌ های تفرقه ‌افکنانه بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی قطعه ‌قطعه کردن جامعه اسلامی و توجه به برخی مسائل تاریخی بی اساس را مانند آنچه در مورد حمله اعراب به ایران و اسلام آوردن اجباری ایرانیان و یا رویکرد ایرانیان به تشیع و علت مخالفت آنان با اعراب گفته می‌شود از دیگر نگرانی‌های شهید مطهری دانست و گفت: شهید همواره بر این نکته تاکید داشت که امت واحده اسلامی باید با اتحاد و همدلی به مقابله با استعمار برخیزد.
لاریجانی با اشاره به تحولات بیداری اسلامی در کشورهای عربی گفت: برای شکل گیری این حرکات زحمات زیادی کشیده شده است و نباید به صرف اظهارنظر برخی افراد و تنگ‌ نظری‌های آنها کل حرکت را زیر سؤال برد.
وی با رد برخی دیدگاه‌ ها مبنی بر آمریکایی بودن برخی از این جریان‌ها تاکید کرد: جریان‌های اخیر جهشی برای امت اسلامی به شمار می‌آید و ما هم باید تلاش کنیم تا این حرکت‌ها به بار نشیند.

باید برای پیروزی بیداری اسلامی به ملت‌ها کمک‌ کنیم      
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کشورها که از بیداری اسلامی احساس آزردگی پیدا کرده‌اند، به دنبال دعواهای تصنعی و دعواهای شیعه و سنی در این کشورها هستند.
لاریجانی با تاکید بر اینکه این دعواها برای کشورهایی که در آنجا بیداری اسلامی روی داده ، خطرناک است، بر نقش روشنگرانه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تاکید کرد.
وی افزود: اگر ما از نظر شهید مطهری به این صحنه‌ ها نگاه کنیم نباید اشتباهات تاکتیکی این کشورها ما را برای کمک به آنان مایوس کند.
لاریجانی گفت: وظیفه نظام و ملت ایران است تا به کشورهایی که در آنجا بیداری اسلامی شکل گرفته است کمک کنند و اگر دعوای فرقه ‌ای نیز در بین آنها شکل گرفت به روشنگری آنان بپردازند.
وی گفت: از آغاز بیداری اسلامی تاکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی از این حرکت پشتیبانی و حمایت کرده و پرچمدار بیداری اسلامی شده‌اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در هر شرایط برای پیروزی بیداری اسلامی به ملت‌ ها کمک‌ کنیم.
 

لزوم بازگشت به اندیشه های شهید مطهری
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از تکالیف امروز ما این است که باید به فکر شهید مطهری برگردیم .
علی لاریجانی با تاکید بر توجه به عرصه اقتصادی کشور افزود: در اینکه رویکرد کشور ، آبادانی و تحقق عدالت درست بوده است ، تردیدی ندارم و مسئولان از ابتدای انقلاب اسلامی دغدغه عدالت داشتند و تلاش کردند تا عدالت محقق شود.

 


وی گفت: گرایش به آبادانی شهرها و روستاها کارهای خیلی درستی است و نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس علاقه مندی به عدالت در مناطق محروم سرمایه گذاری های زیادی کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اما شهید مطهری بحثی دارد مبنی بر اینکه اگر در طرح ها ابهام وجود داشته باشد این از آفات انقلاب می شود که باید به آن توجه کرد.
لاریجانی گفت: اگر ما از نظر تئوری پردازی ابهام داشته باشیم این می تواند آفت باشد.
وی افزود: ما درباره عدالت دچار نوساناتی در کشور بودیم و در ابتدای انقلاب برخی مدیران سیاسی به نگاه نیمچه سوسیالیستی را به عنوان گزینه عدالت توجه کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره ای نیز نوعی آزادی در معاملات و تجارت و رقابت شکل گرفت هر چند رقابت در نظر شهید مطهری رکن است اما این به تنهایی کافی نیست و ارزش های دیگری به آن سمت و سو می دهد.

 


لاریجانی با بیان اینکه حالا هم بحث عدالت هر روز در کشور بیان می شود، گفت: آیا عدالتی که ما امروز داریم تعریف ساز و کاری دارد ؟ به نظر من این گونه دقیق نیست.
وی افزود: فکر می کنیم گاهی کارهایی که انجام می دهیم به عدالت کمک می کند که نه کمکی به رقابت می کند و نه به

 

مشارکت عامه بنابراین کشور را دچار مشکل می کند.

 

Image

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان